miércoles, 9 de diciembre de 2009

SEGUIMENT I EVOLUCIÓ DE LA WEBQUEST

En els últims anys, les TIC, s’han instal·lat a la nostra societat en tots els àmbits de la vida quotidiana tant dels infants com dels adults. En l’àmbit educatiu, concretament s’utilitzen com a recurs de gran importància dins de l’aula, com a eina motivadora i facilitadora que fa que els nens i les nenes aprenguin d’una manera activa i participativa. Gràcies a les TIC, s’està transformant la manera de treballar, de comunicar-nos i de viure i tot això d’una forma irreparable, es a dir, no hi ha marxa enrere. És evident, doncs que qualsevol persona que treballi en l’àmbit educatiu s’ha d’adaptar a aquests canvis socials per tal de poder oferir una resposta adequada a les necessitats i interessos de l’alumnat. Així doncs, em va semblar que l’elaboració d’una webquest em permetria millorar en aquest aspecte i, portar a terme actuacions més significatives pels meus alumnes. I així ha estat...
L’elaboració de la webquest ha estat una activitat profundament enriquidora i gratificant. Tot i que no tenia gaire experiència en aquest tipus de materials ràpidament em vaig familiaritzar amb els recursos necessaris per realitzar-la. Ara, després d’haver fet el treball puc afirmar que els avantatges que proporcionen són molts, vegem-ne alguns d’ells:
- Utilitzen una metodologia que propicia la investigació, el pensament crític, la creativitat i la presa de decisions.
- Permeten analitzar, sintetitzar, comprendre, transformar, crear, valorar, .. la informació. No es tracta únicament de respondre qüestions, sinó que cal implicar-se molt més.
- Presenten una estructura senzilla fonamentada en el constructivisme, la qual cosa significa que garanteix l’aprenentatge cooperatiu, la interrelació entre les diferents àrees d’aprenentatge, es considera l’alumne com el veritable protagonista del procés educatiu, ...
- Atorguen coherència i funcionalitat als plans d’estudis, garantint així la motivació i l’interès de l’alumnat.

Així doncs, podem observar com els entorns virtuals d’aprenentatge ofereixen moltes possibilitats de millora de la pràctica docent, ara bé, perquè aquesta millora sigui efectiva és necessària una reorientació de les nostres intervencions, aspecte gens fàcil però sens dubte molt important.

Pel que fa al treball en grup he de dir que tot i que en un primer moment ens va costar força engegar el treball, finalment tot va sortir molt bé. Vam tenir la sort de posar-nos d’acord en la major part d’idees i d'acceptar allò que proposaven les altres com a vàlid tot i que això suposés modificar les idees personals (potser la manca de temps contribuïa a aquest aspecte). Crec que la flexibilitat ha estat una de les principals virtuts del nostre grup i, ho valoro com una experiència positiva.

No hay comentarios:

Publicar un comentario